LEEF… met oog voor anderen!

Published by websitercmaarssen on

Bestuurswissel Rotary Club Maarssen Nico van der Steen

Het jaar 2022-2023 wordt wat mij betreft een jaar om met een heel positief gevoel op terug te kijken, al is het maar omdat we voor het eerst sinds het jaar ‘19-‘21 hopelijk niet te maken krijgen met verregaande Corona maatregelen. We kunnen er niet omheen maar Corona heeft de afgelopen 3 Rotary jaren redelijk wat roet in het eten gegooid. Ik geeft het je te doen, een leuk en enthousiast jaar organiseren met zoveel beperkingen. Een compliment richting mijn voorgangers is dan ook op zijn plek. Ik hoop dat het mij (of liever ons) gegund is om dit jaar Corona vrij door te komen, ik zie dit jaar daarom toch ook een klein beetje als een nieuwe start!
Maar wat bedoel ik nu eigenlijk met een nieuwe start? In zekere zin wil ik weer alle aandacht voor onze Rotary ankerpunten die vooral door Corona hier en daar wat zijn ondergesneeuwd, denk hierbij o.a. aan levensberichten, sociale rondjes, mooie sprekers maar ook onze mores.

Dit jaar gaan we onze vleugels uit slaan. Maar niet voordat we eens goed in de spiegel hebben gekeken, wie zijn wij nu eigenlijk? Wat betekent onze club voor mij? Rotary begint immers toch bij jezelf. Dat betekent dat elk lid wel degelijk een ambitie mag uitspreken (graag zelfs) maar kijk wel eerst in die spiegel, wat kan ik er zelf aan bijdragen, kan ik zelf de kar trekken, hoe kan ik de club enthousiasmeren? Hierbij ook in ogenschouw genomen dat niet iedereen dezelfde input levert maar dat al deze verschillende inbreng wel degelijk tot iets moois kan leiden. We zijn misschien niet een club die uitblinkt in letterlijk “de handjes uit de mouwen”, dan kunnen we twee dingen doen, roepen dat we steeds handjes te kort komen maar we kunnen ook onze waardering uitspreken naar de leden die dat (van nature) wel doen. Geldt ook voor de creatievelingen, voor de grappenmakers of de mooie sprekers. Kijk niet naar wat je zelf misschien niet bent maar waardeer de ander waar hij goed in is………dat is ZIJN bijdrage.

Als we goed in de spiegel kijken zien we een club waar we trots op mogen zijn maar waar we de kernwaarden wel moet blijven bewaken!
Ik ga dit jaar zeker fouten maken (en grappen) en ik ben heel trots dat ik dit jaar jullie voorzitter mag zijn.

Nico van der Steen – Voorzitter Rotary Club Maarssen 2022 – 2023

Categories: Geen categorie